środa, 6 lipca 2011

Grosz Poniatowskiego 1768

Witam
Dzisiaj zamieszczam moją pierwszą monetę od ,której zaczęła się moja pasja.
Monetę znalazła moja mama robiąc porządki w ogrodzie.
Nie była to pierwsza zdobycz jaką znalazła gdyż z tego co mi wiadomo przez mój plac jak i okolice przebiegał front. Kiedyś sam znalazłem pewną Słowacką monetę z 1941 roku oraz pusty nabój z 1914 roku ale to opiszę kiedy indziej.

Moneta ta dla mnie jest najciekawsza i najlepsza i za nic bym jej nie sprzedał.
Wiem że jest to Grosz Poniatowskiego z 1768 roku.
Ciężko jest mi powiedzieć czy był bity w krakowie czy w Warszawie gdyż nie mogę znaleść jakiegoś ciekawego darmowego katalogu w internecie lub jakiejś strony z Sapami.
Jeśli jakieś znacie podajcie albo mi pomóżcie zidentyfikować.
Z przyjemnością poczytam oraz się dokształcę.

Cena monety wraz z przesyłką  : -
Gdzie kupiłem monetę : -
Nakład :  -
Stan Monety :  IV+ (jak dla Mnie )

Zdjęcia Monety:



Ciekawostka : Zauważyłem że pod herbami na rewersie jest literka T (nie jest to zbyt widoczne na zdjęciu). Co o tym sądzicie ?



Zapraszam do komentowania
Dziękuję i Pozdrawiam
Dawi




3 komentarze:

  1. grosz 1768 z dużym monogramem (Kopicki 2191)
    http://fortresscatalogue.com/index2.php?cat=1768PL00700&page=Coin_Details&details_menu=no
    A co do stanu to mniej więcej IV.

    OdpowiedzUsuń
  2. witam tez znalazlem takiego pieniazka a znalazlem go w wykopie

    OdpowiedzUsuń
  3. Alicja Karwowska23 września 2018 03:47

    Taki grosz to niezwykle rzadki nabytej wśród polskich numizmatów http://www.skarbnicanarodowa.info.pl/polska-numizmatyka i tylko pozostaje mi pozazdrościć tego cuda. No może i mi się uda zdobyć taki grosik do swojej kolekcji numizmatycznej, która w sumie przez ostatni rok całkiem nieźle urosła. No ale każdy numizmatyk wie, że nigdy za mało starych monet w kolekcji.

    OdpowiedzUsuń