piątek, 26 sierpnia 2011

2 złote - 1990

Witam
Umieszczam dzisiaj 2 złote z 1990 roku. Jest to ciekawa moneta dla mnie ponieważ razem z dwuzłotówką z 1989 roku są najmniejszymi monetami dwuzłotowymi wykonanymi bardzo oszczędnie z aluminium.
Ich średnica wynosi tylko 18mm oraz waży 0,71g   dla porównania nasza aktualna obiegowa 2 złotówka 21,5 mm oraz waży 5,21 g.
Tak wysokie oszczędności były spowodowane  kryzysem gospodarczym jaki panował w Polsce.
Średnia pensja w 1990 r. wynosiła dokładnie 1,03 mln zł !!!

 Aktualna Cena Monety :
najtańsze -  0,50 zł 
stan I  -  1,30 zł


Cena Monety : 0,20 zł
Cena monety wraz z przesyłką : 0,38 zł
Gdzie kupiłem monetę : Świstak.pl
Nakład : 40 723 000
Mennica : Warszawa
Średnica : 18 mm
Masa : 0,71 g
Stan Monety : I (jak dla Mnie )


Zdjęcia Monety:



A wy posiadacie najmniejszą dwuzłotówkę w historii ?

Pozdrawiam
Dawi

6 komentarzy:

  1. Zapraszam na www.kolekcjoner48.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam!
    Proszę o szybki kontakt - chrostowski.jacek@gmail.com
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bartosz Ptasznik15 sierpnia 2018 02:52

    Doskonale pamiętam czasy jak jeszcze ta moneta gdzieś sobie latała u mnie po kieszeni jak byłem małym kajtkiem. Kurcze to już jakby nie było jest kawałek historii i można ją zakwalifikować jako moneta z poprzedniego wieku. Numizmatyka może być dość ciekawym zajęciem, szczególnie jak zapoznałem się z http://www.skarbnicanarodowa.org gdzie przeczytałem wiele ciekaweych artykułów na temat historii monety i innych środków płatniczych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. 32 yrs old Speech Pathologist Jedidiah Gallo, hailing from Revelstoke enjoys watching movies like Iron Eagle IV and Knapping. Took a trip to Monastery and Site of the Escurial and drives a Ferrari 250 GT LWB 'Tour de France' Berlinetta. Polecane do czytania

    OdpowiedzUsuń