piątek, 8 lipca 2011

1 złote - 1989

Cześć
Dzisiaj zamieszczam 1 złote z 1989 roku.
Jest to ciekawa dla mnie moneta ponieważ jest bardzo mała w porównaniu do innych 1 złotówek okresu PRL.
Jej rozmiar porównywalny jest do dzisiejszej 10 groszówki.

Miałem uzbierać wszystkie monety obiegowe PRL w jak najlepszych stanach lecz mam chwile wątpienia i chyba zacznę zbierać monety obiegowe jakieś zagraniczne.Nie wiem dlaczego ale jakoś lepiej pasują mi do gustu , a może dlatego że dostęp do nich i wiedzą o nich jest miej popularna w Polsce :X

Wracając do monety Grosz Poniatowskiego 1768 chciałbym podziękować użytkownikom forum
Forum TPZN  
za pomoc w identyfikacji mojego SAPa.Okazało się że nie jest to T tylko G drukowane :X
Oraz monogramem, GROSSVS.

Cena monety wraz z przesyłką  : 0,38 zł
Gdzie kupiłem monetę : Świstak.pl
Nakład :  49 410 000
Stan Monety :  II-(jak dla Mnie )

Zdjęcia Monety:


A wy jak oceniacie stan tych monet ?

Pozdrawiam
Dawi


2 komentarze:

  1. Jak dla mnie ocena poprawna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonale pamiętam tę monetę, gdyż całkiem niedawno się jej używało jako środka płatniczego. Dziś oczywiście jest to już relikt i ja również posiadam ją w swoich zbiorach numizmatycznych. Jeżeli brakuje mi jakiś monet z tego okresu, to sprawdzam na stronie https://www.skarbnicanarodowa.pl/.

    OdpowiedzUsuń